Görsel tasarımın beslendiği bir çok bilimsel veri ve psikolojik öğe var. Tasarım sürecinde bilinçli olarak yapmasanız bile seçtiğiniz görseller, yarattığınız ürün ile kullanıcılar arasında ciddi bir etkileşim ve bir bağ kurar.
Her tasarımcının projelerinde kullandığı, kullanıcılar ile etkileşime geçirecek bir çok taktiği vardır, kimi bunu renkler ile yapar, kimi buton boyutları, kimi de tipografi ile... Bu yollardan en önemli ve dikkat çeken bir tanesi de tasarımlarda yüz kullanımıdır, çünkü bir yüze bakmak kullanıcıların web sitesi / poster / uygulama vb. gibi uygulamaların daha insani hissetmesini sağlar.
Örneğin internette gezdiğiniz web sitesi tasarımlarını düşünün, bunların hangilerinin size daha sıcak geldiğini ve daha etkileşime açık olduğunu... Çoğunda insan yüzleri daha büyük ve odaklanmış şekilde değil mi? Bu gördüğünüz insanlar, size de gerçek hayatta birlikte vakit geçirebileceğiniz türden insanlar gibi geliyor mu?
Başka bir açıdan bakmak gerekirse; esnerken gördüğünüz bir kişiden sonra aynı esneme isteğinin sizde de oluşmasını düşünün... Aynı şekilde gülümseme, öfke ya da tiksinti gibi diğer duygular da kişiden kişiye aktarılabilir ve taşınabilir olduğu kanıtlanmış bir bilimdir.
Bu mantıkla yola çıkarak bir uygulamada görülen insanların bulunduğu duygusal durum ile kullanıcı arasında olumlu bir bağ kurmak, (bir nevi kullanıcının kendisini gördüğü görseldeki insan yerinde görmek istemesi) uygulama ile kullanıcı arasında etkileşim ve dönüşüm oranlarını artırmaktadır.
Kullanıcılar arasındaki duygusal bağlantı yüz ifadelerinin yanı sıra kullanıcıların cazip buldukları kriterler ile de çok ilgilidir. Bu kriterler yaş, cinsiyet, kültür gibi unsurlara göre farklılık göstereceğinden tasarımcıların bu tarz görseller seçerken bu kriterleri de göz önünde bulundurması çok önemlidir.
Stok fotoğraflar da çoğu zaman yararlı olabilir fakat önceden çekilmiş stok fotoğrafları kullanırken tasarlanan ürünün vermek istediği duygu ile seçilen fotoğrafın duygusunun paralellik göstermesi dikkat edilmesi gereken bir noktadır.
Kısaca tasarımını gerçekleştirdiğiniz ürün ne olursa olsun, ürününüz hakkında doğru duyguyu veren görseller seçmek, çekicilik ve cazibe oluşturmak, bunu oluştururken de doğru hedef kitleye hitap etmek gerekiyor.
Sonuç olarak insanlar, internette başka insanları görmeyi ve bir şeylerin bir parçası olmayı seviyorlar. Sosyal medyanın altında yatan çekirdek fikir de bu değil mi zaten? Dolayısıyla tasarımlarda ürünle alakalı doğru duyguyu veren doğal fotoğraflar kullandığınızda etkileşim oranlarını artırmak adına çok çok önemlidir.