Son bir kaç senedir web push bildirimleri ile oldukça haşır-neşir olduk. Web Push bildirimlerinde trend nereye gidiyor? Email kampanyalarından eskisi kadar faydalanabiliyor muyuz? Neyi neden tercih etmeliyiz? Bu konularda ufak bir araştırma yaptım, umarım işlerinizde faydalı olur.
Duygularımızı ve kişisel zevklerimizi bir kenara bırakıp rakamsal verilerden yola çıktığımızda, bazı çarpıcı rakamlara ulaşıyoruz.
Matematiği kandıramazsınız.
Biliyorsunuz; her alanda olduğu gibi bilgiyi iletme, mesajlaşmada da hızlı iletişim, hızlı tüketim çağındayız. Bu açıdan baktığımızda web push birkaç adım öne çıkıyor. Web push abonelerinin ortalama %30-%40'lık kısmı push iletiye anında yanıt verir. Email gönderimlerinde ise üyelerin ortalama tepki verme süresi 6.5 saattir. Bu açıdan baktığımızda web push oldukça etkili gözüküyor değil mi?
Bir diğer konu ziyaretçilerin web push yada email üyesi olmak için harcadıkları efor. Sadece tek tıklama ile web push gönderimlerine onay verebilen üye, email listesine kayıt olmak için karşısına çıkan bir pop-up üzerindeki duyuruya yada üyelik sayfasına tıklayarak başka bir sayfaya gidiyor, -sadece email adresini kaydedeceğine var sayarsak- email adresini yazıyor, bir validasyon aşamasından geçiyor ve kayıt/onay butonuna basıyor. Tercihe göre -hepimiz CRM uzmanı olduğumuz için hiç bir zaman kullanmayacağımız bilgileri de alıyoruz- cep telefonu, cinsiyeti, adı-soyadı bilgilerini de dolduruyor. Zorla onayladığı sözleşme metinleri de cabası. Bu noktadan da baktığımızda müşterinin tercihi web push üyeliği olacaktır. Bu senaryoda müşteri, email adresini de vermeyerek gizli tutabiliyor.
Bir kampanya için biz ne kadar efor harcıyoruz? Eğer bir email CMS'imiz yoksa, email bülteninin tasarımı yapılıyor, HTML kodlaması yapılıyor, linkler oluşturuluyor, revizeler geliyor/gidiyor, test gönderimleri yapılıyor... Sektörde alışık olmadığımız şekilde planlı çalışıyorsanız yani email kampanyalarınızı 1 haftadan önce kurguluyor ve gönderim için hazırlıyorsanız sorun yok ama bunları yapmıyorsanız belki de uzun süreli bir kampanyanın son saatlerine email gönderimini ancak yetiştirebiliyorsunuz. Web push gönderimlerinde çoğu zaman ise slogan, görsel ve link yeterli oluyor. Bu durumda web push operasyon ekibi açısından daha faydalı gözüküyor.
Tıklama oranlarına gelirsek; yönetimini yaptığımız e-ticaret sitelerinde web push 'un tepki oranları email kampanyalarına geldi, yaklaştı, baş-başa oldu ve geçti...
Her sektörün kendi iç dinamikleri var; ihtiyaçlarınıza göre kendi kriterlerinizi oluşturup karşılaştırma yapabilirsiniz.
Peki email kampanyaları artık demode mi? Hiç mi avantajı yok? Aslında bu sorunun cevabı kendi içerinizdeki operasyon ve beklentilerinizde. Ben ihtiyacım olan 3 konuda bir kıyaslama yaptığımda Web Push ile iletişimi daha hızlı, az efor harcanan ve çabuk yanıt alınan kanal olarak görüyorum.