Progressive Web Apps (PWA) internet sitelerini sadece mobil internet tarayıcısı kullanarak (Safari, Chrome vb.) kullanıcıya mobil uygulama deneyimi yaşatmaya çalışan yeni bir web geliştirme yaklaşımıdır.
Günümüzde internet sitesi trafiklerinin büyük bir çoğunun mobil cihazlardan geldiğini varsayarsak, site ziyaretçilerine rahat kullanabilecekleri, hızlı ve stabil çalışan bir mobil web sitesi deneyimi yaşatmak oldukça önemli. Peki PWA dediğimiz bu yaklaşımın özellikleri neler?
PWA'in en büyük özelliklerinden birisi offline olarak çalışabilme özelliğidir. Kullanıcının internet bağlantısı olmasa bile, PWA yaklaşımı ile hazırlanmış bir web sitesinde rahatlıkla gezinebilir ve işlemlerini gerçekleştirebilir.
Bu şekilde hazırlanmış web siteleri mobil cihazların ana ekranına bir mobil uygulama gibi kendi ikonunu ekleyerek hissiyat anlamında mobil uygulamalardan farksız çalışır. Kullanıcıyı Google Play ve App Store gibi marketlere yönlendirmeye gerek kalmadan sadece mobil tarayıcı ile bu ekleme işlemi gerçekleştirilebilir. Kullanıcının ana ekranına eklediği sadece bir ikondur, dolayısıyla kullanıcıların mobil uygulamaları indirirken zaman zaman yaşadığı yeterli alan yok problemi de PWA ile yaşanmaz.
Push Bildirimler ile kullanıcılar web sitesinde değilken bile bildirim gönderme işlemleri yapılabilir.
PWA yaklaşımı ile hazırlanmış uygulama, geliştiricisi tarafından güncellendiğinde, kullanıcıların mobil uygulamalarda olduğu gibi bir güncelleme işlemi yapmasına gerek kalmaz, direkt olarak yayındaki güncel uygulamayı kullanırlar.
Geliştirilen PWA uygulaması arama motorları tarafından indexlenebilir, standart mobil uygulamalar gibi kapalı bir devre değildir.
Yukarıda saydığımız bir çok özellik ve daha fazlası PWA yaklaşımı ile mümkün. Dolayısıyla gelecekte bir çok projede PWA yaklaşımını göreceğimiz artık kesin.
Örneğin şimdiden bu teknolojiyi yakalayarak PWA'e geçiş yapan Flipkart, bu geçişin ardından dönüşüm oranlarında %70'lik bir artış elde etti, daha önceden mobil siteden geçirilen 70 saniyelik süreyi 3 buçuk dakika gibi ciddi bir süreye çıkardı.
AliExpress ise PWA ile yeni kullanıcılardan elde ettiği dönüşüm oranını %104'e çıkardı. Kullanıcılar 2 kat fazla sayıda sayfa ziyaret ederken, mobil sitede geçirilen süre de %74 arttı.
Sonuç olarak dijitale ciddi anlamda yatırım yapan kurumsal firmalar dönüşüm ve ziyaret oranlarını artırma hedefi ile PWA yaklaşımına geçiş yapma konusunda ellerini çabuk tutmalılar. Hem kullanıcı deneyimi, hem de kullanıcı offline iken bile kullanıcıya erişebilme yetisi, kurumsal şirketler için büyük fırsatlar yaratıyor.
Biz de 5px Digital geliştirici ekibi olarak PWA yaklaşımı ile projeler geliştiriyor, PWA'in sağladığı tüm fırsatları müşterilerimiz için hayata geçiriyor, ve mobil mecralardaki dönüşüm oranlarını artırma hedefi ile çalışıyoruz. Siz de PWA ile ilgili daha geniş bilgi almak ve projelerinizi bu yaklaşım ile geliştirmek istiyorsanız bizimle iletişime geçebilirsiniz.
5px Blog
Bildiklerimizi, gördüklerimizi ve sektörel gelişmeleri blogumuzda yayınlıyor, bilginin paylaştıkça büyüyeceğine inanıyoruz.